Pages

Saturday, July 23, 2011

belalang tempur touge.... huhuhuh...

benar....

Dari titisan airmata kita belajar MENGERTI

Dari rasa khuatir kita belajar PERCAYA

Dari rasa kehilangan kita belajar MENGHARGAI

Dari rasa bersalah kita belajar MEMAAFKAN

Dari sebuah harapan kita belajar BERJUANG

Dari sebuah perjuangan kita belajar BERKORBAN

Dari sebuah pengorbanan kita belajar KETULUSAN

Monday, July 18, 2011

luahan hati....

Masa mula-mula kenal dulu tak pernah terlintas sikit pun yang kita akan rapat macam sekarang ni, mungkin gara-gara kita dikenenkan dengan kawan-kawan kita agaknya. Mungkin itu apa yang aku rasa bila kita sering dikenenkan ingat lagi awak pernah cakap kat saya "saya lagi suka diorg kenenkan awak dengan saya daripada dengan orang lain". Lepas tu buat pertama kali kita jumpa mata bertemu mata di cyberjaya menonton drag sejak dari situ agaknya niat mahu mengenali awak dengan lebih dekat timbul. Kemudian kita selalu berSMS ingat lagi satu sms awak "awk nak tak jadi bf sy???" awak tahu tak macam mana perasaan saya masa tu seperti rama-rama penuh dalam perut ini tak pernah seumur hidup perempuan cakap macam tu pada saya. Tidak lama lepas itu awak SMS lagi "awk jom kite kawen???" ya allah terkasima sebentar pun ada tapi yang pasti jawapan saya ialah "jom???". Semakin lama semakin rapat hubungan kita walaupun kisah cinta ini macam kisah cinta drama bersiri telenovela bersiri bukan main banyak lagi episodnya tapi entah mengapa aku masih setia menunggu. Ingat lagi satu masa di mana awak tak dapat datang di suatu majlis ini dan meminta saya untuk kelentong Umi anda, tersangatlah melentingnya saya ketika itu mengapa harus menipu umi anda nasib baik anda sudah mintak maaf (jika benarlah). Makin gaduh makin baik itulah yang peliknya saya tak pernah jemu melayan karenah awak saya tidak tahu mengapa, selepas menunaikan solat hajat tempoh hari emak ada bertanya "kawan kau tu cikgu kan???" aku menjawab "ya" mak berkata lagi "kawen aje la dengan cikgu tu" ya allah lampu hijau dapat restu keluarga pula, memang aku akui semenjak mak bercakap macam tu niat saya nak menjadikan isteri saya yang sah semakin kuat, hari-hari saya berdoa agar ALLAH kuatkan jodoh kita (amin). Saat paling bahagia kita bersama antara yang paling comel ialah kita makan aiskrim di depan pertama kompleks sangat suka saat dan tika itu walaupun penat berjalan. Bila bawa awak keluar makan kita mesti ke tempat ini makan tomyam makanan kegemaran awak sampai kakak kat kedai itu dah kenal kita berdua. Awak pernah menangis telefon saya "saya rasa nak berhenti kerja saya dah tak tahan lagi" saya cuba untuk tenangkan awak sedaya yang saya boleh. Nasib baiklah awak ingatkan pasal hari jadi awak jika tidak memang saya tak ingat kebetulan saya mengambil cuti hari itu apa lagi pergilah mencari hadiah awak walaupun kat semahal mana tapi itulah yang saya mampu untuk berikan pada awak. Sepanjang awak berada di Perlis kita semakin rapat lagi hari-hari SMS tak cukup dengan itu gayut telefon lagi melepaskan rindu orang kata. Sebulan jugaklah kita tak berjumpa semenjak hari jadi awak, jadi saya paksa awak untuk ikut konvoi ke gambang "release tension" nasib baik awak ikut. kalau awak nak tahu sepanjang perjalanan pergi dan pulang saya rasa bahagia sangat, kalau boleh saya nak layan awak macam puteri raja, apa yang awak nak saya akan buat, nak pergi farmasi saya bawak, nak ke kuantan saya bawak, nak ke cherating pun saya bawak, tak leh nak bayangkan bertapa bahagianya saya tengok awak seronok pada ketika itu. Kalau awak nak tahu tak pernah saya tengaok awak makan sampai habis sepanjang perkenalan kita, nasik campur yang awak makan habis, di RnR temerloh kita makan nasik goreng sama-sama di depan belalang ya allah comel juga masa itu sangat bahagia melihat awak tersenyum. Pulang sahaja dari gambang saya ada SMS awak "saya akan jadi orang yang akan sentiasa jaga hati awak" dan awak balas SMS saya "saya bagi awak 2 tahun untuk kumpul duit k ngam???" bertambah bersemangat saya untuk bekerja yang menyimpan wang untuk masuk meminang awak. Tapi apakan daya awak tidak boleh nak sayang saya, dan awak mengalami kemalangan beberapa hari kemudiannya, ya allah awak tahu tak bertapa rasa serba salahnya saya ketika itu nasib baiklah awak selamat itu yang penting. Tapi awak ni degil nak bawak pegi hospital pun tak nak. Semenjak 2-3 hari ini saya telefon tidak berangkat sms tidak berbalas, awak buat kendurik kesyukuran pun tak jemput saya. Tidak mengapa saya paham. saya hanya ingin awak tahu yang saya amat sayang pada awak saya tak boleh nak lupakan awak, saya tak pernah jadi seperti ini pasal perempuan tak tahu kenapa dengan awak saya boleh jadi sampai macam ini. Jika awak baca post saya ini, saya sayang awak hanya awak, hanya tuhan saja yang boleh menyatukan kita...
=(

Sunday, July 17, 2011

21 pistol....

Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?
Does it take your breath away
And you feel yourself suffocating?

Does the pain weigh out the pride?
And you look for a place to hide?
Did someone break your heart inside?
You're in ruins

One, 21 guns
Lay down your arms, give up the fight
One, 21 guns
Throw up your arms into the sky, you and I

When you're at the end of the road
And you lost all sense of control
And your thoughts have taken their toll
When your mind breaks the spirit of your soul

Your faith walks on broken glass
And the hangover doesn't pass
Nothing's ever built to last
You're in ruins

One, 21 guns
Lay down your arms, give up the fight
One, 21 guns
Throw up your arms into the sky, you and I

Did you try to live on your own
When you burned down the house and home?
Did you stand too close to the fire
Like a liar looking for forgiveness from a stone?

When it's time to live and let die
And you can't get another try
Something inside this heart has died
You're in ruins

One, 21 guns
Lay down your arms, give up the fight
One, 21 guns
Throw up your arms into the sky

One, 21 guns
Lay down your arms, give up the fight
One, 21 guns
Throw up your arms into the sky, you and I

Saturday, July 16, 2011

Wednesday, July 13, 2011

ade orang cakap aku bengong..

INGAT!!!


Life's too short to wake up in the morning with regrets.

Love the people who treat you correctly.

Forget about the one's who don't.

Believe that everything happens for a reason!

Never take someone for granted.

Hold family close to your heart

Because you might wake up one day,

And realise that you have lost a diamond,

While you were too busy collecting stones!
!!

Udang juga ada perasaan

saat anda....

Saat Anda membawa Al-Quran, syaitan biasa biasa saja...tengok je..
Saat Anda membukanya, syaitan mulai curiga.
Saat Anda membacanya, ia resah dan gelisah.
Saat Anda memahaminya, ia kejang kejangan.
Saat Anda mengamalkan Al-Qur'an dlm kehidupan sehari-hari. ia stroke.


Teruskn membaca & mengamalknnya agar syaitan terus stroke

Kisah professor dengan si pengayuh sampan

Satu hari seorang professor ingin menyeberang sungai dengan sebuah sampan yang dikayuh oleh seorang pengayuh sampan. Di tengah-tengah sungai, professor bertanya: “Kau pandai menulis dan membaca?”

“Tidak. Saya buta huruf.” Jawab si pengayuh sampan.

“Kalau begitu, kamu sudah hilang separuh daripada kehidupan kamu. Orang yang tidak pandai menulis dan membaca seolah-olah hilang separuh keupayaan untuk hidup.”

Tidak lama selepas itu, professor bertanya lagi: “Kamu ada membuat simpanan wang di bank?”

“Tidak. Pendapatan saya hanya cukup-cukup makan saja. Macammana nak simpan duit.”

“Kalau begitu, kamu hilang lagi separuh daripada kehidupan kamu. Mana mungkin orang yang tiada wang boleh hidup dengan selesa pada masa tua nanti.”

Sampan terus bergerak. Sampai di tengah sungai. Tiba-tiba sampan itu bocor. Air masuk dengan banyaknya dan sampan hampir mahu tenggelam.

Si pengayuh sampan bertanya kepada professor: “Tuan, apakah tuan pandai berenang?”

“Err…errr, saya tidak tahu laaa.” Jawab professor dalam keadaan panik.

“Kalau begitu, tuan akan kehilangan seluruh hidup tuan!”

Apa pengajaran dari cerita ini ?:
Tuhan tidak mencipta manusia itu bodoh. Sebaliknya, Tuhan mencipta manusia dengan kebijaksanaan yang berbeza. Setiap kita mesti mengenal di mana kebijaksaan itu dan meningkatkannya ke tahap maksimum. Jangan rasa hina diri sebaliknya binalah keyakinan diri. Allah ciptakan setiap manusia untuk berjaya.

Good Wife can balance your life....

Ini Yang Terjadi Bila Kereta Dikahwinkan Dengan Motosikal







calon ibu bapa terbaik 2011...






tak gune punye jantan...

Hello sayang...

kenapa sayang tak nak angkat tepon bila abg call handset sayang tadi... janganlah sayang merajuk lelama sangat, betui... abg tersangatlah rindu kat sayang..... walaupun muka abg ni agak macho dan comel.... janganlah sayang jeles kat abg kalau-kalau ada awek lain yang asyik pandang-pandang dan senyum-senyum kat abg masa kita gi dating.... biasa la tuh...

Apa...tak muat...??? kan sayang dah test cincin tu masa kat kedai emas apek tu tadi... apsal la tak muat pulaks.... janganlah sayang risau.... duit cincin yang sayang bayarkan tadi..esok-esok abg bayarla balik kat sayang..... sayang pun sedia maklum....abg bukannya takde duit.. tapi duit tu abg dah belikan graphic card baru kat pc abg.... RAM pun abg dah beli yg baru... tambah lagi sekeping...kasi power sikit.... tu belum masuk nak tukar hardd! isk baru lagi tuh....

Abg tau sayang marah sebab abg yang selamba katak jer... melompat longkang depan kedai apek tu tadi... tanpa menunggu sayang melintas titi.... bukan abg tak gentleman.. tapi abg cuma memeriksa kalau-kalau ada bahaya di seberang sana.... maafkan abg...tobat. . lain kali abg tak buat lagi.......

Kes masa makan kat kedai mamak tu tadi...sorry la... abg ingatkan nak test jer mee goreng sayang tuh..... soksek..soksek. ..masa sayang gi toilet.. tak perasan pulak..dah abih... sedaaaaaaappppp. ...!! tapi kan abg dah ganti ngan roti canai kosong abg?? tak sedap ker roti canai kosong tuhh??? udah ler tu... .janganla merajuk lama lama...

Oh yaa..!! henset kita ni kita tukar dulu la yee... abg pinjam jaap henset sayang... nanti abg tukaq la balik.... sayangkan ader handbag besar..senang nak simpan henset abg yg besar tu... Hehehehe .! . henset sayang kecik...buleh abg simpan dalam kocek abg...

Betuuuul.... .......! semalam abg dah booked tiket citer Salon tuh... abg ingat la kan... cashier cineplex tu lupa nak key in dalam komputer dia la... pasal tu la tiket dah abis..... lagi satu....sampin dan songkok ayah sayang yang abg pinjam utk hariraya aritu... kira pinjam terus la yee.... boleh gaks guna masa ari nikah kita esok-esok... bukan abg taknak beli baru... tapi sayang la...benda elok lagi... buat apa nak beli baru kannn... tapi sayang jgn bagitau kat ayah sayang plaks... ayah sayang sure tak pasan punya sebab nanti abg dye la sampin tu ngan kaler lain....

Buat masa ni motor abg masih dlm wokshop.. ntah apa ntah pomen tu buat tak siap-siap lagi... jadi Gen2 sayang ni...kira abg pakai dulu la yee utk pergi keje... sayang bukan tak tau... tempat keje abg kan jauh... sayang pergi keje naik LRT pun bolehh...... ..! ...

Lagi satuu.... besok sampai kat opis sayang nanti.....sayang tlg bank-in kan RM300 kat akaun abg ye... bukan apa...Gen2 sayang ni kuat mentekedarah minyakk betuii... motor kapcai abg pun tak camni...

Okeyla sayang...dah cakap lama ni... jgn lupa top up kan prepaid abg nii... esok2 senang abg nak call sayang lagi...

bye-byee.... muaah..bye sayang....

gula....

Tree Of Life In South Africa










Replika Bahtera Nabi Nuh as. di Belanda











elektrik oh elektrik....








ade hikmah....

SETIAP KESABARAN AKAN DIGANTI DENGAN KEMENANGAN
SETIAP KEDUKAAN AKAN BERGANTI DENGAN KEBAHAGIAAN

SETIAP PERPISAHAN PASTI BERMULA DENGAN SATU PERTEMUAN

SETIAP YANG BERAKHIR AKAN BERTUKAR DENGAN SUATU PERMULAAN
SETIAP KEJADIAN TUHAN PASTI ADA HIKMAHNYA.............

Saya Ada satu epal, anda Ada satu epal. Kita tukar epal, anda Ada satu Dan saya tetap Ada satu.
Jika anda Ada satu ilmu Dan saya Ada satu ilmu, kemudian Kita tukar ilmu tersebut, anda Ada dua ilmu Dan saya Ada dua ilmu...

cara melepaskan geram...

tak boleh nak gelak....

tetikus pelbagai bentuk...