Pages

Wednesday, June 27, 2012

WWW1


Tuesday, June 26, 2012

kisah hati...



Hatiku hatimu
Menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu menyempurnakan aku
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya

Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini

Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya

Monday, June 25, 2012

misteri kematian michael jackson...


Michael Jackson {MJ) adalah seorang manusia yang sangat penyayang. Banyak hartanya yang telah dihabiskan dalam membantu dan menyokong gerakan-gerakan amal seperti Afrika Amerika, mangsa AIDS, mangsa dera kanak-kanak dan bermacam-macam lagi.

Walaupun dah berbuat pelbagai kebaikan, MJ masih gagal mencari ketenangan hati. Dia cumalah seorang budak yang terperangkap di dalam badan seorang lelaki. Impiannya adalah untuk menjadi budak kecil selama-lamanya. Impian ini ditambah pula dengan sejarahnya didera semasa kecil menyebabkan dia membina Neverland, tempat untuk seluruh kanak-kanak di dunia bermain dan gembira di situ.

Sila baca artikel ini sepenuhnya untuk membaca tentang konspirasi pembunuhan Michael Jackson.Namun MJ telah membuat satu keputusan yang bakal memberikan impak yang sangat besar di dalam hidupnya. Melihat kehidupan dan ketenangan yang dimiliki oleh abangnya (Jermaine) setelah memeluk Islam, MJ telah membuat satu kenyataan gempar di satu press conference pada tahun 1989.

“Saya telah melihat Islam di dalam abang saya, saya telah membaca buku tentang Islam dan suatu hari nanti saya mahu rasakan ketenangan dan keamanan Islam itu“.

Sejak kenyataan itu hidup MJ tidak sama seperti dahulu lagi. Dituduh berasmara dengan kanak-kanak, ditambah dengan pandangan-pandangan negatif daripada media Amerika Syarikat, membuatkan MJ berada di tahap tertekan. Semua ini dilakukan agar peminat-peminat MJ melihatnya sebagai satu ikon yang gagal seterusnya membuatkan influence MJ berkurangan.

Melarikan diri daripada tekanan pihak Media USA, MJ telah tinggal di England selama beberapa tahun. Di England, MJ berkawan rapat dengan Yusof Islam, Dari Yusof Islam, MJ belajar serba sedikit tentang Islam. Malah semasa di England, MJ telah berkawan rapat dengan seorang pencipta lagu, Zain Bhika yang telah menciptakan lagu “Give Thanks To Allah” khas untuk dinyanyikan oleh MJ bila-bila masa dia bersedia.

Semasa kes asmaranya dengan kanak-kanak dijalankan, MJ telah melarikan diri dan menetap di Bahrain. Di sana dia menjadi tetamu khas kepada anak Sultan Bahrain. Di sinilah MJ mula mendalami Islam. MJ belajar sembahyang, baca Al-Quran dan macam-macam lagi selama 3 tahun.

Akhirnya pada November 2008, MJ pulang ke Los Angeles dan membuat majlis memeluk Islam secara rasmi di rumah kawan karibnya. Pada December 2008, MJ telah pun pergi menunaikan haji bersama Sultan Bahrain dan anaknya.

Untuk konsert terakhirnya, MJ mempunyai agenda yang tersendiri. Dia memaklumkan yang ini adalah konsert terakhirnya dan berhasrat untuk mengumumkan yang dia adalah seorang Muslim. Malah MJ juga mahu menyanyikan lagu Give Thanks to Allah pada konsertnya tersebut bersama Yusof Islam. Sebab itulah MJ memilih London sebagai tempat konsert terakhirnya bukannya di USA kerana takutkan pihak berkuasa USA.

Pada 12.30 25 June, MJ memeluk managernya dan mengucapkan selamat malam. MJ berkata ” Selepas berlatih selama 2 bulan akhirnya saya dah bersedia untuk konsert ini”. Selepas melambaikan tangan dan mengucapkan selamat malam, MJ pun pulang ke hotel. Tapi kira-kira jam 2.26 pagi, MJ didapat telah meninggal dunia.

Semasa 911 dihubungi, banyak soalan yang ditanya seolah-olah mereka tak tahu siapa itu MJ dan di mana MJ berada. Nampaknya ada pihak yang cuba melengahkan masa bantuan tiba. Tambah pelik bila pihak hospital mengatakan hasil autopsy hanya boleh diperolehi selepas 2 bulan sedangkan teknologi sekarang dah bertambah canggih.

Oleh kerana itu, keluarga MJ telah pun mengupah private doktor untuk membuat autopsy kepada MJ. Keputusannya dikeluarkan hanya selepas 4 hari. Ternyata MJ mati kerana terlalu banyak dos anaethestic, satu ubat yang mampu membuatkan jantung berhenti berdenyuti jika diambil secara berlebihan.

Satu keputusan yang tidak diwar-warkan di media ialah perut MJ tidak mempunyai langsung ubat ini. Tapi darahnya dipenuhi dengan ubat tersebut. Malah badan MJ dipenuhi dengan kesan suntikan seolah-olah ada orang secara paksa menyuntik ubat tersebut ke dalam badan MJ.

Dalam CNN semasa diinterview, Presiden Amerika Syarikat Barrack Obama telah mengeluarkan satu kenyataan yang agak pelik.

“Saya suka MJ. Saya membesar mendengar lagunya. Ia satu kehilangan yang besar tapi saya jamin tiada konspirasi dalam kematiannya”.

Pelik kenapa seorang Presiden beria-beria cakap tiada konspirasi dalam kematian MJ sebelum keputusan rasmi autopsy MJ dikeluarkan? Kalau betullah MJ nak bunuh diri, buat apa dia beria-beria nak berlatih selama 2 bulan untuk konsert dia nie? Tak gitu?

Keluarga MJ inginkan MJ dikebumikan secara Islam. Tapi CIA telah muncul dan memberi ugutan jika pengebumian secara Islam dilakukan secara awan (dalam TV). Ugutannya ialah Katherine, mak MJ tidak akan mendapat hak penjagaan anak-anak MJ sebaliknya Debbie Rowe yang akan dapat.

Akhirnya mereka bersetuju untuk MJ dikebumikan secara Islam di Neverland. Tapi dengan syarat satu pengebumian olok-olok secara Kristian mesti diadakan. Itulah yang anda semua tengok di Tv. Sebab itulah keranda MJ ditutup dan tak dibukak. Sebab mayatnya tak pernah ada dalam tue. Ini semua dilakukan semata-mata nak bagitau dunia yang kononnya MJ bukan seorang Islam.
Dicatat oleh Tentera Fisabilillah.

sumber : http://www.blogammar.com/misteri-kematian-michael-jackson/

lagu give thank to ALLAH...


proton satria GTi SE...



Sunday, June 24, 2012

langgar dan rompak...


Kisah ini terjadi sekitar jam 9 malam tadi setelah diminta oleh isteri yang sedang sarat mengandung untuk membelikan nasi goreng. Terbayang wajah isteri yang sedang kelaparan di rumah, saya memecut laju sedikit.

Setibanya di hadapan Petronas SKVE menghala ke Shah Alam/Banting, sebuah kereta Wira menghentam kereta saya dari belakang. "Bam!" Lantas saya berhenti ke tepi. Keadaan agak gelap walaupun banyak kereta sedang melalui lebuhraya tersebut.

Seorang lelaki berbangsa India turun dari kereta tersebut yang berhenti di belakang. Lagak jalannya macam gengster dengan tubuhnya yang besar. Saya buka tingkap dan tanya "Apa sudah jadi?"

"Brek tada makan la, bang!" katanya sambil memandang pada belakang kereta saya. Saya masih berada di dalam kereta.

"Macam mana ni, bang? teruk ni.. kemek ni.." katanya sambil menggaru-garukan kepalanya.

Saya jadi serba salah juga, nampak muka mamat ni macam betul-betul bersalah. Namun saya juga teringat kisah-kisah 'langgar dan rompak' sebegini. Untuk keselamatan saya masih bertahan di dalam kereta.

"Bang, boleh turun tengok tak kalau boleh setel kat sini ke?" umpan mamat tu.

Saya pun jadi tidak menentu, antara mahu turun dan lihat atau teruskan berada di dalam kereta.

"Mari tengok ni bang, kemek jugak ni. Kena settle ni.." tambah mamat tersebut.

Saya pun matikan enjin kereta. Tarik nafas dalam-dalam dan beristighfar. Kemudian saya buka pintu perlahan-lahan. Lain macam pula rasa di dalam hati ni, seolah-olah ada sesuatu yang tidak kena. Saya terus tutup pintu kereta dan meminta nombor telefon mamat tersebut.

Pada mulanya mamat itu macam gabra semacam untuk berikan no telefonnya kemudian dia minta saya tunggu sekejap dan dia terus ke keretanya di belakang.

Setelah itu dia berikan no telefon kepada saya untuk saya salin. Katanya itu nombor kawannya seorang lagi yang berada di dalam kereta.

"Besok saya call" kata saya.

"Tak nak turun tengok ke ni, bang?" tanya mamat tersebut.

Saya gelengkan kepala dan terus memecut ke hadapan. Saya perasan ada sebuah kereta Proton Perdana berhenti di hadapan sedikit dari tempat saya berhenti tadi.

Setelah sampai di restoran di Taman Equine, saya turun dan terus memeriksa belakang kereta saya.

Apa yang saya dapati ialah LANGSUNG TIADA SEBARANG KEROSAKAN!

Menggeletar lutut setelah mengetahui situasi yang amat menakutkan berlaku sebentar tadi. Alhamdulillah tiada sebarang perkara yang buruk terjadi.

Kepada rakan-rakan, semoga kisah ini menjadi pengajaran kepada kita termasuk saya sendiri. Nyawa lebih penting dari kerosakan kereta yang tidak seberapa.

Memang kita akan berasa geram, marah atau bengang sebab yang dilanggar itu adalah sebuah kenderaan yang kita bayar setiap bulan. Tetapi pertimbangan juga HARUS diberikan kepada keselamatan nyawa sendiri.

Semoga menjadi iktibar kepada kita semua.

Seri Kembangan, 10:15 malam, 1 jam setelah kejadian, 18 Jun 2012

~Kredit: Forum CariGold

Thursday, June 21, 2012

perkara yang dirindukan di Great Eastern....

genap 2 tahun aku bekerja di Great Eastern bermula dari 01/07/2010 - 21/06/2012 macam-macam pengelaman aku timpa di sana.. harap segala ilmu dapat digunakan kat maybank nanti... =D

rindu nak bukak email pagi-pagi...

rindu mbs400

rindu FPMS


rindu EDMS

Saturday, June 16, 2012

katun ghairah.... =p


.




































kuasa kuda kereta PROTON...


KATEGORI PROTON PUNYA KUASA KUDANYEE...

Savvy 1.2 D4F (16V) 55kw (74HP) / 5500 RPM

Iswara 1.3 4G13P 62kw (83HP) / 6000 RPM

Iswara 1.5 4G15P 67kw (90HP) / 6000 RPM

Wira 1.3 4G13 55kw (74HP) / 6000RPM

Wira 1.5 4G15 66kw (89HP) / 6000 RPM

Wira 1.5 (WISE) 4G15 70kw (94HP) / 6000 RPM

Wira 1.6 4G92P 83kw (111HP) / 6000 RPM

Wira 1.8 4G93P 103kw (138HP) / 6500 RPM

Waja 1.6 4G18 S4 76kw (102HP) / 6000 RPM

Waja 1.8 F4PD4 88kw (118HP) / 5750 RPM

Gen 2 1.6 S4PH 82kw (110HP) / 6000 RPM

Satria 1.3 4G13P 55kw (74HP) / 6000RPM

Satria GTI 1.8 4G9 104kw (140HP) / 6500 RPM

Perdana V6 2.0 6A 110kw (148HP) / 6750 RPM

Thursday, June 14, 2012

Spider - Kasih Latifah

lame giller tak layan lagu nie...
terbaik...
=D




Makin puja, makin cinta menusuk kalbumu
Dalam naik turun nafas menjunjung namamu
Makin asyik, makin jauh dihanyutkan rindu
Tiap saat ketika kudambakan wajahmu


Makin puja, makin cinta menusuk kalbumu
Dalam naik turun nafas menjunjung namamu
Makin asyik, makin jauh dihanyutkan rindu
Tiap saat ketika kudambakan kasihmu


Janganlah kau seksa diriku yang lemah
Sedangkan kau sedar semua ini
Bukanlah satu permintaanku


Makin puja, makin cinta menusuk kalbumu
Dalam naik turun nafas menjunjung namamu
Makin asyik, makin jauh dihanyutkan rindu
Tiap saat ketika kudambakan jiwamu


Janganlah kau seksa lagi
Diriku yang lemah dan hina ini
Sedangkan kau sedar semua ini
Bukanlah pilihanku


Aku sanggup cabar sesiapa saja
Yang sempat memandang cahaya kau itu
Dan tidak tergoda (wajahmu)
Tersungkur jatuh (kasihmu)
Menuntut kasih Latifah (jiwamu)


Makin puja, makin cinta menusuk kalbumu
Dalam naik turun nafas menjunjung namamu
Makin asyik, makin jauh dihanyutkan rindu
Tiap saat ketika kudambakan wajahmu
Tiap saat ketika kudambakan kasihmu
Tiap saat ketika kudambakan jiwamu

Tuesday, June 12, 2012

kita ada hak sebagai pengguna...


Something to share. Your right as a consumer!

----------------------------------------------------------------------------

Contract Law In MALAYSIA

Legal Issue on Contract Law in Malaysia - Good for us to know

This is something I like to share with you from one of my seminar recently. If you find this informative, pls circulate. It was conducted by A/P Catherine Tay on Legal issues in E-commerce.

Notice that most of the time, the receipt / invoice you received from the merchant carries this exclusion clause or similarly worded statement: 'Goods sold are not returnable' or 'No refund once sold'.

The thing that I have learnt from her is that : 'As long as your good is purchased for home use and not for business ( i.e. to be resold), the above exclusion clause is VOID.

That means, as long as the good is defective, regardless of what is worded, you CAN get back all your money spent. You do not have to accept a repair on the good or an exchange. You CAN ask for a refund. AND you are LEGALLY right and entitled to! What a relevation!!

And most of the time the merchant will refuse to return you your money.

Her advice? >From her own experience ( and no less than 7 and all successful!) , she will threaten the merchant with four words: 'SEE YOU IN COURT!'

The court here refers to the Small Claims Tribunal Court .

However, you don't have to tell them what court! All you have to pay is RM10 admin fee and the loser (the merchant) will have to refund you the money PLUS the admin fee!

She shared this with us because she felt that even educated people are cowed by such unfair wordings (which includes her jaded friends who are not lawyers).

Pls try not to let the merchant fleece you the next time you have a defective good.

I know where to file this. On the 16th floor of Putra Place (The Mall opposite Putra World Trade Centre) . The form cost RM5.00. The Tribunal will settle within 2 months period.

Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia ,
Tingkat 16, Putra Place ,
100, Jalan Putra ,
50622 KUALA LUMPUR < B>
Tel: 03 - 40492300 / 40424181 Fax: 03 - 40424259

Monday, June 11, 2012

di mana kan ku cari ganti??


Sunday, June 10, 2012

Maher Zain - So Soon



Every time I close my eyes I see you in front of me
I still can hear your voice calling out my name
And I remember all the stories you told me
I miss the time you were around
But I’m so grateful for every moment I spent with you
‘Cause I know life won’t last forever

You went so soon, so soon
You left so soon, so soon
I have to move on ’cause I know it’s been too long
I’ve got to stop the tears, keep my faith and be strong
I’ll try to take it all, even though it’s so hard
I see you in my dreams but when I wake up you are gone
Gone so soon

Night and day, I still feel you are close to me
And I remember you in every prayer that I make
Every single day may you be shaded by His mercy
But life is not the same, and it will never be the same
But I’m so thankful for every memory I shared with you
‘Cause I know this life is not forever

There were days when I had no strength to go on
I felt so weak and I just couldn’t help asking: “Why?”
But I got through all the pain when I truly accepted
That to God we all belong, and to Him we’ll return, ooh

Saturday, June 9, 2012

sekitar super GT 09062012...

boleh klik pada link di bawah untuk melihat gambar-gambar kereta idaman... serta awek-awek jepung yang comel.... huhuhu.... =D

http://www.trafficmagonline.com/9th-june-2012-saturday-super-cloudy-super-gt/

info untuk kawan-kawan...


copy paste dr group MHOC's Marketplace

Assalamualaikum. Hanya untuk informasi supaya semua rakan

berjaga-jaga.Kes spoiler getah saya yang hilang dicuri minggu lepas

saya dah jumpa balik malam tadi bila mamat tu post dekat mudah.

saya terus buat deal dan kiteorg jumpa malam tadi dekat dataran.

bila sy tengok spoiler tu memang sah spoiler saya sebab ada tanda cat

yang saya buat sebelum ni, spoiler tu pun dah kemek sebab dia kopak.

bila mamat tu sedar dia dah kantoi,dia terus keluarkn pedang samurai

dan nak hayun dekat saya, nasib baik dapat tenangkn keadaan dan saya

terpaksa biarkan mamat tu blah. Mamat tu pakai PERDANA biru gelap

no plat WHF 1966,no telefon 012 2480349 dan no telefon kwn dia

016 3061983. jika ada kawan-kawan yg pernah berurusan atau teserempak

dengan mamat ni, sila berjaga-jaga sebab dia merbahaya. nama dia dlm

mudah Mr. Jejai. Hati2 semua. sy dh buat report polis ttg mamat ni.

#dr group efcm

Kawan-kawan Mintak Tolong Pantau Bende Ni..Katakan Tidak Pada Barang Curi !!

Friday, June 8, 2012

gambar 2 makna....



Thursday, June 7, 2012

tetapan asas untuk touge....

bagi mereka yang kaki layan selekoh (corner) laman sesawang ini memang banyak membantu dalam tetapan asas (basis setup) untuk kereta anda... sedap sikit bile layan nanti....

inilah laman sesawangnya...

http://www.trafficmagonline.com/basic-setup-for-touge/

Monday, June 4, 2012

tidur dahulu...



Di sini hanya kite berdua

Tiada siapa melihat
Usah kau bimbang
Bawa bertenang

Tak usah kau merasa takut
Kerana ku akan bersama
Semua tertera bila engkau pejam mata

Buat ini tidur dahulu
Mungkin esok kan beri petunjuk
Semua keadaan berubah
Menjadi seperti sediakala

Baiklah ku tidur dahulu
Esok pagi akan ku kejut
Hilangkanlah rasa gelisah
Dan mimpi yang indah

Kenapa malang menimpaku
Apakah dosa dah ku laku
Tuhan cukuplah dengan dugaan hidup

Tolong sayang tidurlah dahulu
Mungkin esok kan beri petunjuk
Semua keadaan berubah
Menjadi seperti sediakala

Baiklah ku tidur dahulu
Hari pun dah semakin suntuk
Hilangkanlah rasa gelisah
Dan mimpi yang indah

Saturday, June 2, 2012

isteri untuk dibeli....

ahad yang muram....


For the film Gloomy Sunday, see Ein Lied von Liebe und Tod. "Gloomy Sunday" is a song composed by Hungarian pianist and composer Rezső Seress and published in 1933, as "Vége a világnak" ("End of the world").Lyrics were written by László Jávor, and in his version the song was retitled "Szomorú vasárnap" (Hungarian pronunciation: [ˈsomoruː ˈvɒʃaːrnɒp]) ("Sad Sunday"). The song was first recorded in Hungarian by Pál Kalmár in 1935. "Gloomy Sunday" was first recorded in English by Hal Kemp in 1936, with lyrics by Sam M. Lewis,and was recorded the same year by Paul Robeson, with lyrics by Desmond Carter. It became well known throughout much of the English-speaking world after the release of a version by Billie Holiday in 1941. Lewis's lyrics referred to suicide, and the record label described it as the "Hungarian Suicide Song". There is a recurring urban legend that claims that many people committed suicide with this song playing.

The song was composed by Rezső Seress while living in Paris, in an attempt to become established as a songwriter in late 1932.The original musical composition was a piano melody in C-minor, with the lyrics being sung over it.Seress wrote the song at the time of the Great Depression and increasing fascist influence in the writer's native Hungary, although sources differ as to the degree to which his song was motivated by personal melancholy rather than concerns about the future of the world. The basis of Seress's lyrics is a reproach to the injustices of man, with a prayer to God to have mercy on the modern world and the people who perpetrate evil.There are some suggestions that the words of "Vége a világnak" were in fact not written until World War II itself and not copyrighted until 1946. Seress initially had difficulty finding a publisher, mainly due to the unusually melancholy nature of the song. One potential publisher stated: “It is not that the song is sad, there is a sort of terrible compelling despair about it. I don't think it would do anyone any good to hear a song like that. ”The song was published as sheet music in late 1933,with lyrics by poet László Jávor, who was inspired by a recent break-up with his fiancée. According to most sources, Jávor rewrote the lyrics after the song's first publication, although he is sometimes described as the original writer of its words.His lyrics contained no political sentiments, but rather were a lament for the death of a beloved and a pledge to meet with the lover again in the afterlife.This version of the song became the best known, and most later rewritings are based around the idea of lost love.

The song was first recorded, in Hungarian and using Jávor's lyrics, by Pál Kalmár in 1935. His version immediately became popular in Hungary, but became associated with a high number of suicides, reportedly including that of Jávor's ex-fiancee, and several people who jumped into the Danube holding copies of the sheet music.According to some sources, the Hungarian authorities then banned public performances of the song in response. After press reports about the "Hungarian suicide song" were published elsewhere in the world, it was quickly translated into other languages. It was recorded in 1935 by Pyotr Leschenko, in Russian, as "Мрачное воскресенье" ["Mrachnoe voskresen'e"]. It was recorded on February 28, 1936, by Damia as "Sombre Dimanche", with French lyrics by Jean Marèze and François-Eugène Gonda, and was recorded in Japanese in 1936 by Noriko Awaya, as "Kurai Nichiyobi". Several versions using English lyrics were published. In the United States, the most successful set of words was written by Sam M. Lewis, whose other lyrics included, in marked contrast, "I'm Sitting on Top of the World". Lewis's lyrics start with the line "Sunday is gloomy, my hours are slumberless..." and, unlike earlier versions, refer specifically to suicide in the lines "Gloomy is Sunday, with shadows I spend it all, My heart and I have decided to end it all." However, Lewis's song ends with the realisation that the singer's despair was all a dream. The version with Lewis's words was first recorded in March 1936, by bandleader Hal Kemp, featuring vocalist Bob Allen. The song was also recorded by Paul Whiteman in 1936. Another successful early version was by Artie Shaw, featuring singer Pauline Byrns. An alternative set of lyrics was written in England by Desmond Carter. His version, again using Seress's tune, was recorded by Paul Robeson in 1936.Carter's lyrics start with the line "Sadly one Sunday I waited and waited..." "Gloomy Sunday" was dubbed the "Hungarian suicide song" in the United States. It became closely associated in the English-speaking world with Billie Holiday. Her version of the song, using Lewis's lyrics, became a hit in 1941, and the description appeared on the label of Holiday's record.

There have been several urban legends regarding the song over the years, mostly involving it being allegedly connected with various numbers of suicides, and radio networks reacting by purportedly banning the song. However, most of these claims are unsubstantiated. Press reports in the 1930s associated a number of suicides, both in Hungary and America, with "Gloomy Sunday",but most of the deaths supposedly linked to it are difficult to verify. The urban legend appears to be, for the most part, simply an embellishment of the high number of Hungarian suicides that occurred in the decade when the song was composed due to other factors such as famine and poverty. No studies have drawn a clear link between the song and suicide. In January 1968, some 35 years after writing the song, its composer Rezső Seress did commit suicide. He survived jumping out of a window in Budapest, but later in the hospital choked himself to death with a wire. The BBC banned Billie Holiday's version of the song from being broadcast, as being detrimental to wartime morale, but allowed performances of instrumental versions. However, there is little evidence of any other radio bans; the BBC's ban was lifted by 2002.


ini versi baru aku tak tau sape sebenonyer yang nyanyi Loreena Mckennit ke Sarah Mclachlan....