Pages

Monday, May 26, 2014

mari menderma...

Assalamualaikum w.b.t,

TT AMAL X-TUNED KL REGION UNTUK ADIK AIMAN YG MEMERLUKAN SUMBANGAN UNTUK MEMBIYAYAI KOS PERUBATAN PENYAKIT BELIAU.
*terbuka untuk smua region yg berada di kl.
*LOKASI: kdai minum hkl
*TARIKH: 30/5/2014 jumaat
*MASA: 11 malam
*ahli KL REGION TAKE NOTED. (MESTI HADIR)
*TURUT MNJEMPUT: SATRIA CREW CLUB

Saya wakil dari Kelab Kereta X-Tuned Satria Malaysia (Melaka Region) ingin memohon bantuan dari anda untuk sama-sama kita membantu Adik Haziq Aiman Bin Hidayat yang mengidap penyakit Kanser Kelenjar (Limforma) tahap ke-4. Adik Aiman berusia 3 tahun yang sedang menanggung kesakitan ini terpaksa berhenti meneruskan rawatan kerana tidak mampu untuk menanggung kos rawatan tersebut. Adik Aiman yang merupakan anak ke-3 daripada 6 beradik dikatakan mengidap penyakit tersebut sejak bulan November 2013 lagi. Adik Aiman yang dulunya seorang yang aktif dan lincah kini hanya mampu terlantar dan menahan kesakitan sahaja.
Lawatan Crew kami ke rumah Adik Aiman di Kampung Bukit Gedong, Melaka petang semalam bertambah pilu dan hiba apabila terdengar Adik Aiman meraung kesakitan kerana tumor yang membengkak itu bergesel dengan anggota badan yang lain. Hanya Allah sahaja yang tahu keperitan yang di alami oleh Adik Aiman.
Saya dengan rendah hati memohon kepada sesiapa sahaja yang ingin menghulurkan bantuan kepada Adik Aiman, bolehlah berhubung terus dengan kami di talian berikut. Bantuan yang dihulurkan akan kami pecahkan kepada 2 bahagian. Yang pertama dalam bentuk makanan, pampers serta keperluan Adik Aiman dan yang kedua dalan bentuk wang tunai. Wang tunai ini akan diberikan terus kepada bapa Adik Aiman untuk perbelanjaan rawatan. Bantuan dari anda amatlah diharapkan bagi meringankan bebanan yang ditanggung oleh keluarga Adik Aiman. Kerjasama dari anda kami ucapkan jutaan terima kasih. Hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya, amin..
Untuk maklumat lanjut boleh hubungi:-
Leader:
Nazrin Bin Mustafah (Boy Oraphan)
What's App: 014-2317837
2nd Leader:
Mohamad Zurimi Bin Mhd Halil (Zurimi Ida Melaka Region)
What's App: 011-12279007
Setiausaha:
Mohd Haszairy Bin Asri (Ajat X-tuned)
What's App: 018-7906065
Bapa Adik Aiman:
Yart Diskang
What's App: 0126531679 / 01112846739

Jualan amal X-Tuned N9R utk adik haziq aiman..RM 5.00 setiap helai baju akan disalurkan ke tabung derma..semoga bantuan dari anda meringankan bebanan yang ditanggung oleh keluarga Adik Aiman. Kerjasama dari anda kami ucapkan jutaan terima kasih. Hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya, amin..
kepada Allah S.W.T. kami berserah..

Sunday, May 25, 2014

Bila kita sayang pada seseorang... (komen)

Bila kita sayang pada seseorang...

Kita tunggu dia lama pun tak mengapa...

Tapi bila dia tunggu kita? Dia marah-marah...

Hati berkata "ala, adatlah ada yang menunggu dan ditunggu"

Bila kita sayang pada seseorang...

Kita tidak tidur pun tidak mengapa melayankan si dia yang kebosanan...

Tapi bila kita bosan ada dia layan kita?

Hati berkata "tak mengapa mungkin dia sibuk"

Bila kita sayang pada seseorang...

Kita gaduh dengan dia, kita diam saja...

Tapi dia heboh 1 dunia...

Hati berkata "tak apa dia tekanan tu"

Bila kita sayang pada seseorang...

Kita telefon nak cakap dengan dia...

Tapi dia bagi telefon pada orang lain atau matikan...

Bila jadi sebegitu hati masih tabah dan sabar...

Hati berkata "tak mengapa, layan saja, kawan dia, kawan kita juga"

Bila kita sayang pada seseorang...

Kita bercerita dengan dia, berborak dengan tunggul lagi baik...

Tapi bila dia bercerita dengan kita...

Kita dengar, sepatah-sepatah kita kena ingat... kalau tak ingat kita yang kena marah...

Hati berkata "tak apa sayang katakan…"

Bila kita sayang pada seseorang...

Kita dan dia lapar...

Tapi kita bagi semua roti kita pada dia...

Hati berkata "ala jagalah hati dia, kesian dia…."

Bila kita sayang pada seseorang...

Kiter sanggup bagi dia reha bila dia letih...

Tapi bila kita letih, dia suruh juga kita layan dia bila dia bosan...

Adil ke? Hati berkata "ala bukan selalu pun.."

Bila kita sayang pada seseorang...

Kita jadi macam orang gila dengar dia sakit...

Tapi bila kita sakit...

Dia siap keluar dengan kawan-kawan dia meraikan hari kesakitan kita...

Hati berkata "ala tak apa tak kan dia nak berkepit dengan kita 24 jam"

Bila kita sayang pada seseorang...

Kita tak pernah pentingkan diri sndri...

Tapi dia hipokrit tahap gaban...

Hati berkata "itulah diri dia yang sebenar... kita kene terima dia seadanya..."

Bila kita sayang pada seseorang...

Kita sayang nak tinggalkan dia...

Tapi dia taki tahu kita berdepan dengan maut...

Walaupun kita sakit, dia kata pada kita, sakit sikit-sikit saja, jangan nak merungut...

Hati berkata "bagaimanalah keadaan dia bila kita sudah tiada... mesti dia seronok..."

Bila kita sayang pada seseorang...

Kita tak sanggup melihat dia derita...

Tapi dia tak pernah hargai diri kita...

Hati berkata "tahu tak bertapa kita sayangkan dia?"

Bila kita sayang pada seseorang...

Kita sanggup tinggalkan dia selama-lamanya untuk dia bahagia...

Tapi adakah dia tahu pengorbanan kiter?

Hati berkata "tak mengapa janji dia bahagia"

Dan……

Bila kita dah tinggalkan dia...

Dia datang ziarah pusara kita...

Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mengata kita...

Dia mintak maaf sebab pernah buat kita tunggu dia...

Dia mintak maaf sebab pernah paksa kita layan dia ketika bosan...

Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dunia salah kita...

Dia mintak maaf sebab tak pernah hiraukn panggilan telefon kita...

Dia mintak maaf sebab tak pernah dengar luahan hati kita...

Dia mintak maaf sebab pernah buat kita kelaparan sebab dia...

Dia mintak maaf sebab pernah ganggu waktu rehat kita...

Dia mintak maaf sebab tak pernah hiraukn sakit kita...

Dia mintak maaf sebab selalu pentingkan diri dia sendiri...

Dia mintak maaf sebab tak pernah tengok penderitaan diri ini...

NAMUN SEMUANYA TELAH TERLAMBAT....

HARGAILAH ORANG YANG KITA SAYANG.....


komen aku mengenai luahan hati di atas:

  1. lelaki / perempuan ini SANGAT BERKIRA... jika benar kau sayang... kau tak akan sebut apa yang dah kau buat...orang yang ikhlas bila menderma "tangan kanan memberi tangan kiri tak akan nampak apa yang kita bagi"
  2. lagi satu... jangan jadi BODOH... begitu banyak orang lebih baik dari beliau... jadi tinggalkan dia cari lain sahaja... memang benar hati dah sayang... tapi kita hidup hanya sekali.... hidup bukan untuk menderita... tapi kita mahu hidup bahagia...
  3. aku pernah kena semua benda di atas... jadi aku bercakap atas pengalaman... macam bercinta bertepuk sebelah tangan...

ada lagu yang bersesuaian dengan keadaan di atas antaranya:



Alangkah sedihnya hati ku
Duka meliputi kalbu ku
Kekasih di hati sudah jemu pada ku
Tapi tetap ku tunggu

Kekasih yang lain di temu
Hati ku berdarah dan pilu
Namun tetap ku merayu pada mu kasih ku
Kembalilah pada ku

Duhai kekasih ku rindu pada mu
Jangan kau niaya aku
(Cinta ku kasihanlah)

Tapi tak mengapa ku derita
Nanti tiba masa kan kau rasa
Betapa hebatnya hati luka kecewa
Gagal dalam bercinta

Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2008/09/lirik-tak-mengapa-ve-ft-dato-arahman.html#ixzz32iRfL6aX


Sebelum ku kenali mu hidupku cukup dgn suka duka
Tak penah ku sangka semuanya akan berubah
Dikau bagaikan cahaya bagi jiwaku ini
Tak mungkin ku lupakan kata mu kan sentiasa disisi
Bagaikan satu kisah cinta kita berdua kemana asyik berpegangan tangan

Orang lain dilupakan
Apa terjadi diriku ini masih tegar hati dilukai setelah janji ditunaikan
Tiap kali ku fikir tiada guna bersedih
Rakan-rakan katakan buang masa ku cintai
Dikau puncak hatiku tiada baik darimu tiada langsung yang benar dari ungkapan bibirmu

Kenapa harusku bercinta
Kenapa ku begini
Kenapa harus ku tahu semua
Kenapa harus ku bercinta
Kenapa ku percaya
Kenapa aku diperbodohkan kasih...

Tak mungkin ku lupakan
Kali pertama bersua tak sangka
Tikaman menjadi pedih yang di dalami jiwa..oww
Siang malam termenung sedih bebankan hati
Tak pernah ku ingat ku boleh dilukai begini
Namun ku cakap hatiku tuk melupakan mu ku tahu bukan begitu Come on!
Masa berlalu jiwa dan ragaku katakn pada pendengarku [sudahlah]
Selamat tinggal oh kasih
Janganlah iri hati
Kehidupan kan bermula bila terbitnya mentari

Kenapa harus ku bercinta
Kenapa ku percaya
Kenapa harus ku diperbodohkan
Kenapa harus ku merayu
Kenapa ku percaya
Kenapa harus ku dikecewakan..kasihh...oohhhhhh

Kenapa harus ku bercinta
Kenapa ku percaya
Kenapa harus ku diperbodohkan
Kenapa harus ku merayu
Kenapa ku bercinta
Kenapa harus ku pegang janjimu

Sekian lama telah ku simpan rasa ini dihatiku
Baru kini ku berani tuk menyatakan oh gadis
Dikau bijak segala kepedihan di hatiku
Tak ingin lagi ku lihat wajah mu di hadapan ku

Sekian lama telah ku simpan rasa ini dihatiku
Baru kini ku berani tuk menyatakan oh gadis
Dikau bijak segala kepedihan di hatiku
Tak ingin lagi ku lihat wajah mu di hadapan ku

Sayang...telah kau mempermainkan hatiku
Telah ku buatkan segalanya..telah ku janjikan segalanya
Namun kau..terlalu memperdayakan ku
Takkan ku merayu sayang...tak ingin aku membuat mcm ini lagi

I just cant get witchu rite now

Kenapa harus ku merayu
Uh..kenapa harus ku bercinta..
Yeahh...pergilahh sayang...[kenapa]


Andai Kau Tahu Sengasaranya Aku
Berlagu Sedih Menanti cintaku

Andai Ia Tahu Betapanya Aku
Menunggu Mati Hadirlah Kasiku

Kerna Dia
Cinta Dia
Sungguh Aku Juga menyintai Dia
Namun Tak Terbalas Kasihku

Patah Seribu Hatiku
Tuhan Genggamlah Jiwaku
Tiada Dayaku Menahan Sebak Menusuk Kalbu
Andai Ia Tahu Laraku

Merintih Benakku
Menangisku 
Tak Terpejam Mata Di Dalam Lenaku

Ingin Ku Meraja Mimpi Mimpinya
Jiwamu Hatimu Tiada Diriku

Kerna Dia
Cinta Dia
Sungguh Aku Juga Cintai Dia
Namun Tak Terbalas Kasihku

Kerna Dia
Cinta Dia Sungguhku juga Cinta Dia
Namun Tak Terbalas Kasihku 
Hanya Untukmu



Wednesday, May 21, 2014

Proton Satria GTi...

maksud GTi : A Grand Tourer Injection (from Italian Gran Turismo Iniezione) - almost always abbreviated to GTI or GTi - is a fuel-injection car model variant. Traditionally used for Grand Tourer cars, the term is now applied to various hot hatchbacks, even though they do not have the luxury traditionally associated with Grand Tourers.

The 1961 Maserati 3500 GTI is the first car to use the GTI name that was later made famous by the 1976 Volkswagen Golf GTI.


Tuesday, May 20, 2014

akaun palsu...

assalamualaikum wbt...

topik hari ini ialah:

akaun palsu.. apakah pandangan anda atas perkara ini??

huhuhu...

memang tak boleh blah kan??

tapi itulah perkara yang banyak terjadi sekarang...

apa masalah mereka ini pun kita tak tahu...

mengapa? kenapa? mereka lakukan perkara ini?

hmmm... entah lah....


honda ek9...

EK9 Honda Civic Type Rx
SPECIFICATIONS

Model Type: GF-EK9
Transmission: 5MT
Layout: FF
Seating Capacity: 4

Dimensions & Weight

Length / Width / Height (mm): 4185 / 1695 / 1360
Wheelbase (mm): 2620
Tread Front/Rear (mm): 1480 / 1480
Indoorsize Length/Width/Height (mm): 1695 / 1390 / 1115
Weight (Kg): 1090
Minimum Ground Clearance (mm): 135

Engine

Engine type: B16B
Engine: Watercooled IL4 DOHC VTEC
Displacement (cc): 1595
Bore x Stroke (mm): 81.0 x 77.4
Compression Ratio: 10.8
Fuel System: PGM-FI
Horsepower (PS/rpm): 185/8200
Torque (Kgm/rpm): 16.3/7500

Drivetrain

Gear Ratio: 5MT
1st: 3.230
2nd: 2.105
3rd: 1.458
4th: 1.107
5th: 0.848
Reverse: 3.000
Final Gear Ratio: 4.400

Suspension

Front/Rear: Double Wishbone / Double Wishbone
Brake Front/Rear: Ventilated Discs / Discs
Tire Front: 195/55R15
Tire Rear: 195/55R15
Fuel Capacity (liter): 45.0

Main Equipment

Driver SRS air bag system
Passenger SRS air bag system
ABS
Side door beam
Power steering
Carbon style meter panel
MOMO leather wrapped SRS steering wheel 368mm
Titanium shift knob
Air conditioning
Power window
Power door lock system
Key less entry system
Aluminum sports pedals
Red floor mats
RECARO seats
AM/FM radio with CD player
Front under spoiler
Rear under spoiler
Rear spoiler
Type-R exclusive emblem
Electric door mirrors
Alloy wheels 15 x 6.0
UV cut glass
Privacy glass
Red engine head cover
Aluminum radiator
Helical LSD
Strut tower bar


Friday, May 16, 2014

school of rock reunion...

assalamualaikum wbt...

aku rase pengarah cerita "school of rock" kene buat kesinambungan la....

university of rock mungkin...

sebab cerita dia nie banyak beri pengaruh kepada band-band yang wujud sekitar tahun 2003 sehingga sekarang (mungkin)...

sape macam tak terkejut tengok gaye jack black buat persembahan....

terbaik toq...

huhuhu...

rock n roll bebeh....





Saturday, May 10, 2014

Friday, May 9, 2014

biarkan ia pergi...

lagu ini sangat fenomena skang....


Let it go, let it go
Can't hold it back anymore
Let it go, Let it go
Turn my back and slam the door

The snow glows white on the mountain tonight
Not a footprint to be seen
A kingdom of isolation, and it looks like I'm the queen
The wind is howling like this swirling storm inside
Couldn't keep it in
Heaven knows I tried

Don't let them in, don't let them see
Be the good girl you always had to be
Conceal, don't feel, don't let them know
Well now they know

Let it go, let it go
Can't hold it back anymore
Let it go, let it go
Turn my back and slam the door
And here I stand
And here I'll stay
Let it go, let it go
The cold never bothered me anyway

It's funny how some distance makes everything seem small
And the fears that once controlled me can't get to me at all
Up here in the cold thin air I finally can breathe
I know I left a life behind but I'm too relieved to grieve

Let it go, Let it go
Can't hold it back anymore
Let it go, Let it go,
Turn my back and slam the door
And here I stand
And here I'll stay
Let it go, let it go
The cold never bothered me anyway

Standing - frozen in the life I've chosen
You won't find me, the past is so behind me
Buried in the snow

Let it go, let it go
Can't hold it back anymore
Let it go, let it go,
Turn my back and slam the door
And here I stand
And here I'll stay
Let it go, let it go
The cold never bothered me anyway...
(let the music go on)
let it go, let it go
Let it go, let it go

lagu nie siap ade dalam versi pelbagai bahasa lagi...


 (en) The snow glows white on the mountain tonight, not a footprint to be seen
 (fr) Un royaume de solitude, ma place est là pour toujours
 (de) Der Wind, er heult so wie der Sturm ganz tief in mir
 (nl) Het werd mij te veel, hoe ik mijn best ook deed
 (zh) 别让他们进来看见,做好女孩,就像妳的从前
Swedish (sv) Visa ingenting, vad du än gör, allt är förstört!
 (ja) ありのままの姿見せるのよ
 (es) Libre soy, libre soy, ¡libertad sin vuelta atrás!
Polish (Polski) (PL-pl) Wszystkim wbrew na ten gest mnie stać
 (hu) Jöjjön száz orkán, és közben a szívemen ül a jég
 (es-ES) Desde la distancia, ¡qué pequeño todo es!
 (ca) I les pors que em dominaven per sempre han fugit
 (it) Non è un difetto, è una virtù e non la fermerò mai più
 (ko) 내맘대로 자유롭게 살래!
 (sr) Сад је крај, сад је крај На крилима ветра сам
 (yue.Hant) 誰亦要隨心講, 忘掉昨天悲歌
 (pt) Estou aqui, e vou ficar! Venha a tempestade!
 (ms) Kuasaku buat hidup bercelaru
 (ru) Подвластны мне мороз и лёд, ну что за дивный дар
Danish (da) Og som krystaller står en tanke ganske klar
 (bg) Ще спра да бъда аз на миналото плен
Norwegian (no) La den gå, la den gå, jeg skal stige lik solen nå
 (th) ปล่อยออกมา เลิกซ่อนเร้น เด็กดี ไม่เห็นมีค่า
 (fr-CA) Je suis là, comme je l'ai rêvé
 (nl-BE) En de storm raast door... De vrieskou, daar zat ik toch al niet mee

Sunday, May 4, 2014

power burst....

mazda RXZ atau FD3S bernadikan enjin 1.3 saje...
tapi disebabkan kereta ini menggunakan teknologi "rotary"...
jadi kuasa enjin boleh pegi sekali ganda yakni 2.6...
tidak hairan jika kereta ini semamangnya laju...
mari kita lihat teori dalam INITIAL D: