Pages

Friday, March 18, 2011

dari dulu sampai sekarang...

dulu aku ditpu...
ditinggalkan begitu saja...

kemudian aku dibiarkan...
aku bertepuk sebelah tangan rupanya...
katanya belum bersedia....

apabila aku berubah menjadi seseorang yang tidak pernah langsung diingini...
ramai pula yang sudi menerima diri ini...
sekembali menjadi penuntut aku sendiri lagi...

selepas itu aku dibanding-bandingkan...
aku tidak begitu dia selalu begini...
aku tidak begini dia selalu begitu...
kau masih sayangkan dia..
itu hakikatnya aku rela...

dan kini...
aku diikat tidak bertali...
mana satu mahunya..
aku atau dia???
runsing dibuatnya....
adakah aku terlalu bodoh untuk membuat keputusan???
ataupun aku sudah buta kerana cinta...
tetapi cinta tidak buta...
manusia itu sendiri yang buta..
buta hatinya mungkin...
mungkin ya..
mungkin tidak...

No comments:

Post a Comment