Pages

Tuesday, March 22, 2011

petai dan tempe...

masa bercinta

engkau suka aku pun suka

kemana pergi pun tak apa

yang penting jalan berdua

naik bas pun takpa

jalan tengah panas pun takpa

sampai melecet ketiak jadinya

semua suka tiada duka

masa engkau suka

aku pun suka

tapi yg engkau suka aku pun suka

walaupun sebenarnya tak berapa suka

petai yg engkau suka,

aku pun telan juga

walaupun nak terjegil biji mata

kita sama-sama ketawa

masa engkau suka

aku pun suka

Tempe yg aku makan jadi kegemaran kau juga

walaupun kau tak pernah makan sebelumnya

masa engkau suka

aku pun suka

pakai apa pun tak pe

baju merah tudung biru pun tak ape

tudung kau senget aku kata takpe

gigi kena lipstik aku tak kisah juga

engkau tetap cantik jelita

masa engkau suka

aku pun suka

aku pakai apapun tak ape,

lupa pakai tali pinggang pun tak ape,

T shirt koyak kat ketiak pun tak ape,

Lupa cukur misai pun tak ape,

Kau kata aku tetap handsome seadanya.

baru kahwin,

kau sangat suka, aku lagilah suka

macam dunia kita yg punya

dua minggu terperap dalam bilik aje

sampai makan pun selalu terlupa

kau sangat suka, aku lagilah suka

tiga empat papan petai sehari aku tak pernah lupa

kau sangat suka, aku lagilah suka

hari-hari tiga empat pinggan tempe kau goreng utk

aku saja

bila anak dua

lain pulak cerita,

kau suka aku tak suka,

aku suka engkau tak suka

sebab petai yg engkau suka

aku sangat tak suka

mana taknya, bilik air jadi hancing jadinya

mungkin salah aku juga

manjakan engkau sangat dengan petai saja

kau suka aku tak suka,

aku suka engkau tak suka

sebab hari-hari aku nak tempe aje

sampai kau jemu menggoreng jadinya

mulalah komplen aku anak jawa

sendawa pun bau tempe aje,

tapi salah kau juga

kau tak pandai nak masak yang lainnya.

sampai sekarang ni aku pun tertanya-tanya

suka ke tak suka?...

No comments:

Post a Comment