Pages

Sunday, June 27, 2010

susahkan benda yang senang juge senangkan benda yang susah....

mengapa ada diantara kita amat suka menyulitkan kedaan yang kadang kala tidaklah serumit mana pun masalah itu... akan tetapi kenapa dan mengapa? perlu berbuat demikian kerana ALLAH SWT sentiasa bersama kita kerana DIA adalah maha pemurah.... bagi aku hidup ini mudah (walaupun tidak semudah mana) apabila kita sudah membuat sesuatu keputusan, maka berpegang teguh lah dengannya... jangan jadi macam lalang... sekejap ke sana dan sekejap ke sini... tidak tetap pendirian orang kate... mereka yang suka merumitkan keadaan nie adalah mereka yang selalunya berfikiran NEGATIF aku ulang sekali lagi NEGATIF... sakit gak jiwa bile da jumpe orang-orang macam nie.. tapi nak wat macam mane tak pernah ade manusia yang sempurna seperti nabi junjungan kita nabi Muhammad SAW... jadi mengapa takut untuk melakukan kesilapan kerana pengalaman itu adalah guru yang terbaik... jika takut nak membuat kesilapan maka kita tidak akan belajar sesuatu yang baru yang boleh membantu atau mungkin juga berguna pada kita di masa hadapan kelak.. siapa tahu kan???

tergerak hati nak tulis benda alah nie.. sebab ??? ade la... hehehehe... tak leh bagi tau... sori... aku tak boleh nak duduk diam bile tengok orang macam nie.. sume benda pandang NEGATIF... aku tak tau nak wat ape lagi.. pening pale... geram... argh... mungkin dari pengalaman silam membuatkan dia jadi macam tu... tapi manusia rambut sama hitam hati lain-lain... bagi aku tak salah melakukan kesilapan jika kita mengambil pelajaran daripada apa yang terjadi bukan menjadikan perkara itu sebagai satu batu halangan pada kita sedangkan kita boleh pergi lebih jauh lagi atau mungkin lebih bagus lagi daripada diri kita yang ada sekarang ini untuk masa akan datang....

lagi aku tulis...
lagi mengarut kang..
bye...
heeee..
=)

4 comments:

  1. ye selalu je terjadi bnde ni kn.

    ReplyDelete
  2. hoi. kenal tak? :P ehem ehem.

    ReplyDelete
  3. afdhal~.

    yang negatif pasal orang tu kau positif kan. baru kau tak emo kat dia. hehe

    ReplyDelete