Pages

Friday, November 5, 2010

sedih gembira penat.....

pada hari khamis yang lalu ade jiran aku meninggal patut la mase ari tu aku rase macam semacam aje macam ade sesuatu yang akan berlaku sebab tu la aku tak nak kerja lebih mase pada hari berkenaan... sesampai aje aku dirumah lebih kurang maghrib macam tu IQBAL telepon aku:

Iqbal: weh ko ade kat mane?

Aku: kat umah la tapi jap agi aku nak kua esok sedare aku nikah...

Iqbal: ko tau cite tak adik alif yang kembar tu da meninggal...

Aku: hah???? ko bia betul sape bagi tau ko???

Iqbal: mak aku bagi tau tak kan ko tak tau ko kan dok sini...

Aku: siyes aku tak tau pape dowh... tak pe nanti aku kol alif...

Iqbal: orait...

Aku: assalamualaikum lip..

Alif: w'salam (teresak-esak)

Aku: aku ade dengar berita buruk betul ke???

Alif: iye net adik aku da tak de... yang kembar tu adik yang meninggal yang ANI tu...

Aku: bile kebumi?

Alif: secepat yang mungkin lah...

Aku: ok lip... takziah lip nanti pape hal aku kol balik....

Aku: bal betul la adik dia yang meninggal...

Iqbal: tu la pasal mayat kat mane....

Aku: entahla spital la kowt... sebab tu la aku tak tau tadi...

Iqbal: owh ko kat mane nie???

Aku: kat umah lew... nanti papehal aku roger ko balik la....

macam tak sangke aje budak tu da tak de... baru abis PMR tak silap aku... dulu mase diorg kecik aku slalu dukung dua-dua skali aku dukung kemba kan... tapi nak wat macam mane... da ajal dia... dengar citer dia mati atas penyakit misteri... wallahualam... aku pown tak tau citer sebeno... mayat selamat dikebumikan semalam di tanah perkuburan lembah keramat....

pagi pergi melawat jenazah... lepas solat jumaat aku ade event laen lagi... semalam kakak sedare aku bernikah la... so aku sangat la sibuk semalam nak ke sane nak ke sini... macam-macam hal... kedua mempelai selamat diijab kabulkan semalam selepas solat asar tahniah kak ngah dan suaminya fendi smoga berkekalan hingga ke akhir hayat... dan pada hari ini aku ade 3 kendurik kawen nak kene pegi.. aiya...
1. jiran aku nak kawen..( kat bawah umah aku aje kowt)
2. pegawai aku mase aku kije bank dulu (kat setapak)
3.kakak sedare aku nie tadi (kat sungai besi)
so ari nie aku sememangnyer sibuk... sume kendurik kene pegi takut nanti aku kawen tak de orang nak datang laks... so slamat pengantin baru untuk kalian.. sekian....

1 comment: